Erhverv

Corporate Branding (2 af 4) - Symbolsk og visuel identitet

 

 

I første indlæg om Corporate Branding (1 af 4) - vejen mod en stærkere virksomhed blev branding sat lig med det at skabe en troværdig sammenhæng mellem et brands identitet, image og omdømme. 

Et vigtigt succeskriterie for et sammenhængende brand er, at medarbejderne ikke bare forstår hvad brandet er og drejer sig om, men også føler sig tilknyttet til det 

 

Logoet – Din visuelle identitet  

Lige siden Dannebrog ifølge sagnet faldt ned fra himlen i Estland, har det rød-hvide flag været symbolet på det at være dansk. Flaget er altså blevet billedet  vores fælles identitet. Logoet for jeres virksomhed bør fungere på samme måde.  

For at jeres brand kan blive symbolet på en fælles identitet, skal I sørge for at logoet er synligt.  

 

Logoet skal være med dine medarbejdere hele tiden. Det gør, at alle i virksomheden ikke blot er samlet igennem en fælles platform, men at alle lige fra dem på farten til dem hjemme på kontoret får en fælles identitet via jeres logo.  

Men hvorfor skaber et synligt logo fællesskab?  

Forklaringen skal findes i hjerneforskningen. Studier viser at associationer nemmere bindes til et visuelt objekt og på den måde bedre “gemmes” i hukommelsenDerfor: Gør jeres logo synligt! 

 

En fællesidentitet - En stærkere virksomhed 

En stærk fællesskabsfølelse forbedrer ikke bare jeres trivsel på arbejdspladsen men også jeres evne til at samarbejde. Et synligt logo sikrer en fælles forståelse af hvordan I ønsker at opføre jer, ses og høres - virksomhedens værdierDette er med til at sikre, at sammenhængene i jeres brand, som nævnt i starten, bliver stærkere!  

Dagens visdomsord er derfor: tænk tydeligt logo, når du tænker branding! 

Læs med næste gang, hvor fokus bliver sat på, hvordan kommunikationen i virksomheden er vigtig for jeres brand. 

Udgivet: 25-01-2019 12:19:00

Få nyhedsbrevet

Vil du have ekspertråd, nye webtendenser og nyheder fra og om Bleau serveret direkte i din indbakke?




Vælg minimum et område

Jeg accepterer hermed at Bleau opbevarer og anvender min data som beskrevet i Privatlivspolitikken .

Lignende læsning

Corporate Branding (1 af 4) - Vejen mod en stærkere virksomhed

Hvorfor er Corporate Branding så vigtigt og hvordan gør man det? Læs med her.

Vidensdeling (1 af 4): Sharing is caring

Hvad er vidensdeling og hvordan imødekommer man det bedst? Vi forklarer her hvorfor "sharing" er så vigtigt:
BLEAU A/S
Vejlbygade 16c, 1. sal
8240 Risskov

7020 8833

info@bleau.dk
SUPPORT

7020 8807

Følg os her