Det nye Sydtrafik.dk forbedrer brugerrejsen

Med mobile-first og optimerede brugerrejser i højsædet, er Sydtrafik nu gået i luften med deres nye webtilgængelige hjemmeside.
Skrevet af Sabrina Bruun Thomsen

Sydtrafik ønskede at tilbyde deres brugere en optimeret brugeroplevelse og større webtilgængelighed. Gennem dybdegående brugertests med trafikselskabets egne brugere og personale, og med fokus på mobile-first teknologi og guidede brugerrejser, hjalp vi med et optimeret design af Sydtrafik.dk  

Mobile-first

Udviklingsprocessen var drevet af en mobile-first tilgang, som i praksis betød stor fokus på placering, størrelser, og design af funktionelle elementer såsom knapper og links. Det tætte samarbejde og den kontinuerlige sparring med Sydtrafiks interessenter, gjorde det muligt at inddrage deres gode idéer undervejs. På denne måde sikrede vi, at indholdet på hjemmesiden til enhver tid er webtilgængeligt for brugerne, og at de samtidig får den bedste brugeroplevelse.

Det Guidede Forløb

Med skræddersyede forløb, der guider brugerne, kan de besøgende nu i langt højere grad betjene sig selv. Billetguiden er et godt eksempel på en gennemtænkt brugerrejse, der vejleder brugerne om, hvilken billettype, de får mest ud af. For Sydtrafik betyder det, at deres kunder både opnår en væsentligt nemmere rejse samt en forøget rejseglæde.

Har du også et ønske om en hjemmeside, der er i stand til at tage brugeren i hånden, så kontakt os via knappen herunder. Du kan også læse mere om vores webtilgængelige løsninger til det offentlige her.