Skab en kommunal markedsplads med Bleau

Bleau forbedrer selvbetjeningen for kommunale ansatte og borgere.

Den kommunale markedsplads skal forstås, som det samlede "e-torv" af muligheder og dermed samlingspunktet for tilbud til både ansatte og borgere. Bleau tilbyder dermed en løsning optimeret til tablets og smartphones, hvor ansatte og borgere er givet friheden til at betjene sig selv - hvor det passer dem, når det passer dem!  

Hvorfor lade Bleau stå for jeres kommunale markedsplads? 
Som de fleste kommuner i Danmark har din kommune sikkert også et mål om at øge og forbedre den digitale selvbetjening. Og det er der en god grund til. Digital selvbetjening frigører nemlig kommunale ressourcer og giver brugerne en stor frihed, da de kan betjene sig selv, hvor og når det passer dem. 

Den samme frihed kender man fra bl.a. e-handel, og det er her, at Bleau kommer ind i billedet. 
Bleau giver kommunens ansatte og borgere nye måder at betjene sig selv på. Alt afhængig af den enkelte kommunes tilbud og medarbejdergoder vil ansatte f.eks. kunne bruge servicen til at købe arrangementsbilletter, bestille nye telefoner og andet it-udstyr, indløse fitnessrabatter og leje feriehuse. Hvad borgerne angår, vil de f.eks. kunne bruge denne selvbetjeningsløsning til at betale alt fra kompostbeholdere og parkeringslicenser til kurser og vielsesgebyrer.

Bleau Markedsplads

Bedre brug af kommunale ressourcer
For den enkelte kommune er det kun fantasien, der sætter grænsen for, hvilke varer der skal være på hylderne. Men realiteterne er, at når først kommunens ansatte og borgere selv kan lægge varerne i kurven, behøver Borgerservice ikke gøre det. Det frigør ressourcer, som kan bruges bedre andre steder i kommunen.

Køb fra mobile enheder
Bleau optimerer selvbetjeningsløsningen til både tablets og smartphones. Brugerne er derfor ikke bundet til desktopcomputeren, men kan bestille varerne fra sofaen med en tablet eller i bussen fra deres smartphone, når det passer dem, og mens de har varerne i frisk erindring.

Bleau Markedsplads 

Noget for din kommune?
Hvis du tror, at denne løsning kunne være noget for din kommune, er du velkommen til at kontakte os. 

Ellers vil vi afslutningsvis liste yderligere tre gode grunde til, hvorfor denne selvbetjeningsløsning i det mindste bør komme med i overvejelserne hos en hver kommune med ønsket om at skabe en effektiv og brugervenlig oplevelse for deres borgere og ansatte:

  1. Økonomien er afgrænset og nem at overskue.
  2. Løsningen er nem at bruge. De, der skal bruge den, vil blive sat godt og grundigt ind i systemet af vores erfarne underviser.
  3. Det er en god investering – især hvis din kommune i forvejen råder over en masse tilbud og varer, som i dag afsættes via Borgerservice. Jo mere manuelt arbejde som kan digitaliseres, jo hurtigere vil investeringen tjene sig selv ind igen.