Overblik over moduler og funktioner
Tilpasset design
Nemt og sikkert login
Support login
Samtykkemodul
Notifikationer
Profilside
Betalingsservice
SMS-Service
Medlemsskaber
Boligsøgning
Målrettet indhold
Nyheder
Artikler
FAQ
Huslejesaldo
Vedligeholdelseskonto
Personlige dokumenter
Afdelingsdokumenter
Kontaktinfo
Min afdelingsbestyrelse
Lokalebooking
Booking af vasketid
MitForbrug
Reglementsmodul
Serviceweb
Serviceweb Plus
Online opsigelse
NTI integration
Meget mere til jeres kommunikation
Med moliri NemBolig får I ikke bare en webløsning med fuld integration til jeres administrationssystem – I får en komplet CMS-platform i ryggen, der samler alt, hvad I har brug for ét sted. I får et fleksibelt og intuitivt system, spækket med smarte funktioner og indbyggede hjælpeværktøjer, der gør hverdagen lejende let. Vi har med andre ord fokus på det, der tæller: at levere et brugervenligt system og en digital værktøjskasse, der understøtter alle jeres kommunikationsbehov - og som tilpasser sig jer, og ikke omvendt.
Læs mere om de enkelte moduler og funktioner
Designet af jeres Beboerweb vil følge designprocessen for hjemmesiden, som også er beskrevet på siden under punktet "Tilpasset design". Klik på knappen herunder for at gå til siden og læse mere om, hvordan vi arbejder med at tilpasse designet til jeres identitet.
Med moliri NemBolig kan I tilbyde jeres medlemmer en nem loginmetode med 2-faktor sikkerhedsniveau. I praksis logger brugeren på ved at indtaste deres e-mail, og herefter modtager de en mail med en stor grøn knap med teksten "Klik her for at logge ind". Klikker brugeren på denne, bliver de automatisk logget ind på deres MinSide.
Når brugeren er logget ind, husker systemet deres cookies, så de fortsat forbliver logget ind på den enhed, de er logget på med. Dette nedbringer login barrierer og sikrer, at jeres interessenter har de bedste forudsætninger for at tilgå alle selvbetjeningsmulighederne på deres MinSide.
Support login er målrettet jeres medarbejdere i supporteringen af jeres brugere. Funktionen gør det muligt at logge ind som en given bruger, så I kan se, hvad de ser, og f.eks. guide dem igennem en selvbetjening over telefonen.
Samtykkemodulet spejler jeres opsætning af samtykker fra EG Bolig for brugeren, og præsenteres som en pop-up for brugeren første gang, de logger på. Her bliver de bedt om at tage stilling til deres samtykker, f.eks. ift. digital kommunikation - på samme måde som at man skal forholde sig til cookies første gang man besøger en hjemmeside. Samtykker kan herefter tilgås fra brugerens profilside, hvor de også kan ændre deres samtykker.
Indhold, der publiceres til Beboerweb kan udsendes med notifikation til de valgte brugere. Når notifikationer tilkobles noget indhold, modtager de udvalgte brugere en e-mail, hvorfra de klikke på et link og gå direkte til indholdet, som er publiceret. Med vores smarte login funktion sikrer det altså, at mange flere af jeres brugere rent faktisk åbner og læser indholdet, fordi de ikke bliver mødt af en login barriere. Dermed bliver Beboerweb også et utroligt effektivt værktøj for jer i kommunikationen med beboerne.
Fra brugerens profilside er det muligt at opdatere samtykker, se eller ændre kontaktinformationer, håndtere medlemsskaber mm.
Gør det muligt for lejere at tilmelde betaling af
deres husleje til Betalingsservice.
Gør det muligt for brugeren at tilmelde sig SMS-service (kræver Blue Idea).
Fra brugerens profilside er det muligt at håndtere deres medlemsskaber, f.eks. ved at skifte mellem aktiv/passiv på det enkelte medlemskab, se hvornår medlemskabet skal fornyes, eller tilføje nye medlemsskaber.
Boligsøgningen
Gør det muligt for medlemmer at søge jeres boliger bolig. Her vil de have et overblik over alle jeres lejemål, som kan filtreres eller sorteres efter de parametre, som I udvælger. For hver bolig kan man både se billeder, plantegninger, og andre relevante informationer om lejemålet.
Ønskelisten
Når brugeren har søgt en bolig, tilføjes den til ønskelisten. Ønskelisten vil automatisk vise de boliger, som brugeren har tilføjet, og visningen kan også indeholde placering på ventelisten. Har I flere ventelister, kan vi også vise f.eks. en top 10/20 placering.
Boligtilbud
Når brugeren modtager tilbud på en eller flere boliger, bliver de notificeret via e-mail, og kan gå til ”mine boligtilbud”, hvor boligen vil fremgå. Her vil både være overblik over nye tilbud, tilbud under behandling, samt færdigbehandlede tilbud. Herfra kan brugeren enten takke ja eller nej.
Takker brugeren ja til et tilbud, sender den automatisk besked til jeres EG Bolig system herom, og herfra tager I over med lejekontrakt osv. Det er muligt at tilkoble krav om digital underskrift med MitID, når boligsøgende ”ja” til et boligtilbud.
Når I publicerer indhold fra moliri til kanaler, som kun kan tilgås bag login (Beboerweb/Bestyrelsesweb), er det muligt at målrette indholdet til jeres forskellige grupper. På Beboerweb vil det f.eks. være muligt for jer at målrette en nyhed eller lignende til bestemte afdelinger. Dermed vil det kun være brugere fra disse afdelinger, som kan se nyheden og som modtager notifikation herom.
Funktionen gælder også for Bestyrelsesweb, men her vil I i stedet målrette indholdet til grupper såsom "Organisationsbestyrelsen", "Alle afdelingsbestyrelser", eller "Afdelingsbestyrelse - Afdeling 12".
Nyheder fungerer som almindeligt indhold, der oprettes fra administrationen i moliri, og disse kan med fordel tilkobles notifikationer til modtagerne. Skabelonen kan justeres og tilpasses efter behov, med afsæt i byggeklodserne fra designbiblioteket i moliri.
Artikler fungerer ligeledes som almindeligt indhold, der oprettes fra administrationen i moliri. Skabelonen kan justeres og tilpasses efter behov, med afsæt i byggeklodserne fra designbiblioteket i moliri.
FAQ fungerer også som almindeligt indhold, der oprettes fra administrationen i moliri. Skabelonen kan justeres og tilpasses efter behov, med afsæt i byggeklodserne fra designbiblioteket i moliri.
Huslejesiden viser brugerens personlige huslejesaldo samt opgørelser og posteringer for den pågældende måned. Brugeren kan også se et historisk tilbageblik på andre måneder, som er opgjort, ligesom de også kan se forventede posteringer i fremtiden.
Hvis I bruger vedligeholdelseskonto (B-ordning) på en eller flere afdelinger, og har tilvalgt dette, vil lejere have mulighed for at tilgå et kontoudtræk på deres vedligeholdelseskonto og se posteringer og saldo herfra.
Herfra kan de også ansøge om at bruge vedligeholdelseskontoen, ved at indtaste oplysninger om, hvilket beløb de ansøger om, til hvilken type arbejde de skal bruge pengene mv. Ansøgningen sendes som en almindelig henvendelse til jer, og herfra kan I behandle ansøgningen, og eventuelt sende rekvisition til lejeren.
Personlige dokumenter viser lejerens filer, som er journaliseret på vedkommende i WebDok, såsom lejekontrakter, varslinger mv. I definerer selv nøjagtigt hvilke over og/eller underkategorier, som skal præsenteres for lejeren på deres MinSide.
Afdelingsdokumenter giver mulighed for at se dokumenter såsom husordner, råderetskataloger, referater, dagsordner mb. Disse tilgås på en brugervenlig måde, hvor brugeren først bliver præsenteret for et overblik over alle typer dokumenter. Herfra kan brugeren vælge en kategori, og derefter vises en liste af de respektive dokumenter.
Afdelingsdokumenter kan "leve" flere steder samtidigt, f.eks. både på afdelingssiden på hjemmesiden og bag login på Beboerweb (MinSide). Det er ligeledes muligt at udvælge, hvilke mapper af dokumenter, der skal vises hhv. foran og bag login.
Viser de kontaktinformationer, der er tilkoblet afdelingen, såsom kundecentre, ejendomskontorer, bestemt afdelingspersonale mv. Informationerne hentes direkte fra EG Bolig, og kan tilpasses ud fra jeres ønske.
Viser et overblik over bestyrelsen i lejerens afdeling, og I bestemmer selv hvilke oplysninger, der skal fremgå.
Lokalebooking er et modul, der giver beboere mulighed for at leje sommerhuse, gæsteværelser, selskabslokaler og aktivitetsrum – direkte fra deres egen MinSide.
Modulet tager hensyn til de forretningsregler i har sat op i EG Bolig, herunder f.eks. lokaler, der er målrettet bestemte afdelinger, datoer hvor lokalet allerede er booket, og perioder, hvor lokalet kan bookes.
Når beboeren har gennemført booking af et lokale, indsendes der en henvendelse til jer, som også vil være synlig på lejerens MinSide under henvendelser. Derudover registreres bookingen også automatisk i EG Bolig, hvor det er muligt at vælge at lade betalingen gå direkte over huslejen.
Gør det muligt integrere lejerens MinSide med et vaske booking system. Lejere vil i praksis kunne klikke på en knap, og blive logget direkte ind i vaske booking systemet, hvorfra de kan administrere deres bookinger.
Gør det muligt integrere lejerens MinSide med et forbrugs system. Lejere vil i praksis kunne klikke på en knap, og blive logget direkte ind i forbrugs systemet, hvorfra de se og administrere deres forbrugsoverblik.
Reglementsmodulet giver jer mulighed for at centralisere oprettelse og vedligehold af jeres reglementer, såsom husordner og råderetskataloger.
I praksis gør modulet jer i stand til at tage en global skabelon for f.eks. en husorden, og nedarve de elementer, der gør sig gældende for en pågældende afdeling. Og dér hvor afdelingen måtte afvige fra "normen" med tilføjelser, særregler e.l., kan I nemt berige den med disse informationer. Indholdet bliver som udgangspunkt vist i et digitalt, mobilvenligt og webtilgængeligt format, som gør det nemt for brugerne at tilgå – men herfra kan enten I eller lejeren downloade til pdf.
Med reglementsmodulet får I altså et centralt bibliotek til jeres reglementer, der gør det nemt for jer at oprette og vedligeholde reglementer. F.eks. slipper I for besværlige arbejdsgange, når der sker ændringer i afdelingerne, og reglementerne skal opdateres. Hvor I førhen måske først skulle ændre i word-filer, dernæst omdanne til pdf, uploade filerne til hjemmesiden, og finde og erstatte de gamle reglementer, kan I med reglementsmodulet blot foretage ændringen fra centralt hold - hvorefter ændringen træder i kraft de steder, hvor reglementet "lever". Og med versionshistorik er det også automatisk ført til protokol, hvornår der er foretaget ændringer til et reglement.
Serviceweb er et af vores mest populære selvbetjeningsmoduler, fordi det effektiviserer dialogen med beboeren via målrettede digitale blanketter, der giver beboeren mulighed for at foretage selvbetjening 24/7 - og dermed når det passer dem. Serviceweb kan bruges til alt fra almindelige henvendelser med spørgsmål til administrationen til mere konkrete gøremål såsom bestilling af nøgler, ansøgning om råderet, tilladelse til installation af hårde hvidevarer, fremleje af boligen, ansøgning om hold af husdyr, eller opsigelse af boligen.
For beboeren
Når beboeren opretter en henvendelse, vælger de først hvilken type henvendelse, det drejer sig om. Herefter møder de en blanket, som er målrettet denne type henvendelse. Da beboeren allerede er logget ind, ved systemet også automatisk hvem brugeren er. Derfor skal brugeren ikke udfylde sine kontaktinformationer, men kan nøjes med at forholde sig til at udfylde og indsende blanketten. Og skal blanketteren målrettes bestemte afdelinger eller underskrives digitalt med MitID, er dette også muligt. Beboeren bliver automatisk notificeret, når der er nyt i sagen, f.eks. hvis I har kommenteret på sagen, eller færdigbehandlet sagen.
For medarbejderen
Når beboeren har indsendt henvendelsen, modtager den eller de ansvarlige medarbejdere hos jer, en notifikation herom på e-mail.
Selve henvendelsen bliver placeret i administrationen i moliri, og dermed i et GDPR-sikkert miljø. Herfra har I overblik over alle henvendelser, og det er nemt at filtrere i henvendelserne, se status eller f.eks. se uåbnede henvendelser. I kan også markere flere henvendelser, f.eks. hvis I vil slette flere henvendelser på én gang.
På selve henvendelsen kan I se et overblik over beboerens kontaktinformationer, sagens status, den udfyldte blanket, og eventuelt vedhæftede bilag (digitale underskrifter, uploadede dokumenter/billeder). Herfra kan I håndtere sagen og skifte status på sagen, f.eks. når den er færdigbehandlet og lukket. I vil også have mulighed for at kommentere på sagen direkte til beboeren. Hvis I kommenterer på sagen, modtager beboeren direkte notifikation på e-mail, og vice versa, hvis beboeren kommenterer på sagen fra deres MinSide.
Når sagen lukkes, er det muligt at danne en PDF, som indeholder alle informationer på sagen, inklusive eventuelle bilag og kommentarer. Og herfra kan denne journaliseres på interessenten i EG Bolig.
Med Serviceweb Plus får I alt fra Serviceweb, inklusive:
- Ubegrænset antal henvendelsestyper (blanketter)
- Udvidet formularfunktioner, der blandt andet gør det muligt at:
- Bygge formularer med afhængigheder (f.eks. hvis man vælger felt X, så vis spørgsmål Y)
- Bygge formularer med forskellige visninger (præsenter f.eks. i en tidslinje visning eller som guidet forløb)
- Definere jeres opbevaringspolitikker (f.eks. slet automatisk henvendelser om hold af husdyr efter X antal dage/år.
- Statistikker på henvendelser (f.eks. overblik over behandlingstid for henvendelser)
Online opsigelse gør det muligt at digitalisere hele fraflytningsprocessen - fra opsigelse til genudlejning.
Gennem et brugervenligt forløb guides beboeren igennem en række trin, hvor de udfylder de informationer, I har valgt gennem jeres opsætning af modulet. Når lejeren har gennemført opsigelsen, journaliseres informationerne i jeres EG Bolig løsning, hvorfra dette system tager over ift. jeres valgte rutiner.
Med NTI integrationen gør vi det muligt for jeres beboere at melde beboerserviceopgaver ind direkte i NTI, uden behov for manuel registrering fra jeres medarbejderes side. På den måde frigøres betydelige mængder af jeres tid, hvilket understøtter en mere effektiv ressource allokering, som kan bruges til at levere endnu bedre beboerservice.
Gennem et guidet forløb sikrer vi en brugervenlig rejse, hvor alle kan være med. Beboeren udvælger på få klik, hvor fejlen er placeret, og hvilken type fejl, det drejer sig om. Herfra kan beboeren beskrive problemet og vedhæfte billeder. Det beboeren vælger (f.eks. toilettet på badeværelset), vil "omme bagved" være matchet op med den NTI skabelon, som passer til opgavetypen.
Når beboeren har oprettet opgaven, kan opgaven enten journaliseres (oprettes) direkte i NTI, eller alternativt kan den sendes til godkendelse hos jeres personale, før den oprettes i NTI. For jeres vedkommende vil opgaven ligge i moliri som en almindelig henvendelse, mens beboeren vil kunne tilgå opgaven fra MinSide, så de f.eks. kan følge med i status på sagen.
Er det noget for jer?
Har du spørgsmål til vores moduler eller lyst til at få en gennemgang af løsningen, er du velkommen til at række ud til vores markedschef, Mikkel, som sidder klar til at hjælpe. Vi glæder os til at høre fra dig!