Skip til hoved indholdet

Fredensborg Kommune

    Hjem Cases Fredensborg Kommune

Fredensborg Kommunes skift til moliri Public i måned? 20?? har for dem bl.a. betydet en mere brugervenlig platform for både borgere og webredaktører, hvor hjemmesiden er lavet som mobile first, og hvor alt, hvad webredaktørerne skal bruge til webarbejdet, er samlet i det samme system.

En stor succes hele vejen rundt 

Fredensborg Kommunes skift til moliri Public i måned? 20?? har for dem bl.a. betydet en mere brugervenlig platform for både borgere og webredaktører, hvor hjemmesiden er lavet som mobile first, og hvor alt, hvad webredaktørerne skal bruge til webarbejdet, er samlet i det samme system. 

Mobile first gør det nemmere at være borger i Fredensborg Kommune 

Da Fredensborg Kommune gik i gang med arbejdet med deres nye hjemmeside, kunne de se, at 70 % af brugerne besøgte siden fra mobiltelefonen. Derfor valgte de, som den første kommune i landet, at deres nye hjemmeside først og fremmest skulle være lavet til besøgende fra mobiltelefon – og det var vi naturligvis helt med på.  

Mobile first-tilgangen betyder bl.a., at borgerne kan nå alt det vigtigste med deres tommelfinger, når de besøger Fredensborg Kommunes hjemmeside fra mobilen, og at søgefunktion, ikoner og menuer er gjort enkle. Samtidig har den nye hjemmeside gjort det nemmere for borgerne at finde det, de leder efter gennem f.eks. guidede forløb og nemmere fremsøgning af indhold.  

Derudover er det blevet nemmere at give feedback på hjemmesiden og få direkte kontakt til kommunen, ved at man f.eks. kan ringe op direkte fra hjemmesiden, når man har den åben på mobilen. 

Alt dette har givet Fredensborg Kommune en større kommunikationsflade til borgerne og gjort, at medarbejderne i kommunens borgerservice ikke længere får borgerhenvendelser om, hvor man kan finde forskelligt indhold på hjemmesiden. 

Hele mobile first tankegangen er spot on i 2024 – og den løfter helt klart den kommunale kommunikation

Ulla Skytte, Chefkonsulent i Fredensborg Kommune

moliri er den eneste rigtige løsning. Det er en meget brugervenlig platform, og alt det, vi har brug for, f.eks. kommunikation til borgerne, statistik, lixberegner, linktjek og tjek af webtilgængelighed, er samlet i det samme system. Det er nemt at arbejde med governance og nemt at tilknytte redaktører – og så er det moderne og fremtidssikret i en grad, vi ikke har set før.

Ulla Skytte, Chefkonsulent i Fredensborg Kommune

Et samlet system har gjort webredaktørarbejdet nemmere og sjovere 

Det er ikke kun borgerne, der er glade for Fredensborg Kommunes nye hjemmeside. Med den nye hjemmeside er arbejdet som webredaktør også blevet både nemmere og sjovere. Før skulle de bruge flere forskellige systemer til at arbejde med hjemmesiden og indsamle indsigt i hjemmesiden – nu er det hele samlet i det samme system, og arbejdet med web kræver ikke længere skift mellem systemer. 

Et samarbejde præget af inddragelse, tryghed og fællesskab 

I samarbejdet om den nye hjemmeside har vi arbejdet tæt sammen med Fredensborg Kommune om deres ønsker til hjemmesiden og løbende inddraget dem i processen. Samtidig er de blevet en del af vores store fællesskab af kommuner, som løbende udveksler erfaringer.

Måske vil du også læse

Hold dig opdateret om Bleau

Bleau A/S
Vejlbygade 16c, 1. sal
8240 Risskov

Telefon: + 45 70 20 88 33
info@bleau.dk

Telefontider support

Genveje til