Bag navnet Bleau

Navnet Bleau er inspireret af det franske område Fontainebleau, et kreativt fristed lidt udenfor Paris, hvortil progressive kunstnere som Pablo Picasso og Henri Matisse valfartede for at udøve deres på den tid revolutionerende og fornyende kunst.

I dag huser Fontainebleau bla. den internationalt anerkendte business-skole, INSEAD, der er kendt for at uddanne erhvervslivets spidser inden for innovativ forretningsudvikling. Særligt i nyere tid har to profiler fra institutionen, professorerne W. Chan Kim og Renée Mauborgne, sat INSEAD og dermed Fontainebleau på verdenskortet, idet de præsenterede et nyt ledelsesbegreb kaldet Blue Ocean Strategy.

Bleau Ocean Strategy

Blue Ocean Strategy udfordrer det traditionelle syn på markeder, strategi og konkurrence, og handler om at udvikle en strategi, som gør organisationen unik på markedet. Blue Ocean Strategy taler for at moderne virksomheder skal skabe såkaldte 'blå oceaner' - markeder, hvor konkurrencen er minimal - i stedet for at engagerer sig i konkurrencemættede markeder, kaldet 'røde oceaner'. De blå oceaner opstår via innovation, kreativitet og nytænkning, og store, internationale virksomheder som Apple og Starbucks samt danske Novo Nordisk følger en Blue Ocean Strategy.  

Blue Ocean Strategy har bidraget til at stadfæste Fontainebleau som et symbol på en frugtbar oase, hvor forretningsindsigt, kreativitet og innovation opstår for at forandre. Med den stigende popularitet har Fontainebleau siden hen tilegnet sig kælenavnet ’Fontaineblue’ på den internationale scene, da det franske sprog som bekendt kan være lidt drilsk.

Bleau A/S' fødsel

Bleau blev skabt med ønkset om at gå imod strømmen af traditionelle web- og reklamebureauer, som primært fokuserer på grafisk design frem for reel funktionalitet eller forretningsforståelse. På mange måder stræber vi efter at skabe vores eget Fontainebleau ved at levere løsninger, der netop befinder sig i et krydsfelt mellem forretningsindsigt, kreativitet og innovation. Derved skaber vi blå oceaner for vores kunder ved at levere forretningskritiske løsninger, der understøtter værdiskabende processer i deres virksomhed.

Udtales Blue

Vores navn staves Bleau, men inspireret af det internationale kælenavn ’Fontaineblue’, har vi valgt den mere populære udtale - nemlig Blue.

Om Bleau

Hvem er vi?

Ét af Danmarks førende online digitalbureauer

Kunde hos Bleau

Kunderejsen og Kundeuniverset

Bag navnet Bleau

Historien bag navnet

Job hos Bleau

Er du vores nye kollega?

Kontaktperson

Robert G. Filtenborg

Robert G. Filtenborg

38 40 05 30 29 47 91 07 rgf@bleau.dk
BLEAU A/S
Vejlbygade 16c, 1. sal
8240 Risskov

7020 8833

info@bleau.dk
SUPPORT

7020 8807

Følg os her